Категорії
Блог

Люди допомагаючих професій

Люди допомагаючих професій зобов’язані піклуватись про себе.
І не лише в післяробочий час (хоч це теж, звичайно, важливо). Я маю на увазі саме організацію своєї діяльності так, щоб вона була максимально корисна і якісна для інших людей і максимально безпечна та комфортна для самого майстра своєї справи.

Відомо, що саме люди допомагаючих професій (лікарі, психологи, цілителі, коучі, масажисти, інколи толкові вчителі та вихователі та ін) найбільш схильні до професійного вигорання.
Причиною є те, що це постійні контакти з людьми та їх проблемами, в які майстер уважно вникає, щоб допомогти розібратись клієнту і побачити напрямок співпраці. Але люди різні.

Спілкуючись з колегами і маючи власний досвід, я знаю, з чим нам доводиться інколи стикатись.

1. Клієнт записується і не приходить (без попередження, звичайно). Спеціаліст, який, до речі, настроївся на клієнта, сидить в офісі і годину чекає наступного…

2. Довгі переписки в соцмережах, а “чи ви мені точно допоможете”? Спеціаліст з недосвідченості включається в переписку, все розповідає (а це півконсультації) і потім отримує: “добре, вибачте”.
В цих випадках потібно просто писати посилання на робочу сторінку або сайт і казати, що там є вся інформація.

3. Після консультації (особливо онлайн) клієнт не оплачує або оплачує лише частину і банить у всіх мережах, не відомо з якої причини.

4. “Будь другом, порадь мені”… Спеціаліст інколи проводить за такими розмовами багато часу. Ви навіть не уявляєте, наскільки багато.

5. Оцінювання майстра по результатам. Це добре, тому що “дерево пізнається по його плодах”. Але є одне але. В роботі присутній не лише майстер, але й клієнт. І якщо майстер паше, а клієнт ні, то вибачте, але результат буде тимчасовий.

6. Час консультації вже закінчено хв 15 тому, а клієнт стоїть ще в офісі і розповідає те, що не встиг. А за дверима інший чекає. Або просто не вистачить часу переностроїтись чи випити теплого чаю.

7. Люди допомагаючих професій не зобов’язані бути добрими, позичати гроші, спілкуватись безкоштовно про проблеми інших, відповідати на повідомнення в 24:00. Вони втомлюються, буває навіть не сплять після очєрєдного “дай, позич, скажи, порадь” і не допомагають. Потім про них говорять “зазвєзділись”. Та ні. Втомились просто.

8. “Класна робота. Ти просто слухаєш і тобі за це платять. Оце розвод для прієжджих.

АЛЕ!
Це все описане – просто наслідки неповаги до своєї роботи і скритих вигод від такого трешу з клієнтами.

Тому обов’язково мають бути:
– чіткі правила співпраці,
– обов’язки майстра, обов’язки клієнта;
– оплата наперед,
– зазначена сфера компетентності і т.д.

І основне!
Неприв’язка до пацієнта/клієнта.

Це захищає спеціаліста від різного роду маніпуляцій.
Типу “допоможи мені, але на моїх умовах”.

Юлія Дожджанюк
Майстер моделювання карми. Наставник. Цілитель. Психотерапевт.

Поважайте себе, люди допомагаючих професій!

Автор: Yulia Dozhdzhanyuk | Дата: 9 Березня, 2021 |